U bent onze cliënt en niet helemaal tevreden over onze dienstverlening, bejegening of iets anders. Dat kan. Wij horen dat dan graag van u, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Wij hanteren onderstaande klachtenprocedure.
Lees de klachtenprocedure hieronder en vul onderstaand formulier in.
Klachten worden geregistreerd volgens onderstaande categorieën:
- werkwijze/bejegening door de advocaat;
- juridisch inhoudelijke aspecten van de dienstverlening;
- financiële aspecten van de dienstverlening;
- praktijkvoering in het algemeen.
Een klacht kan in meerdere categorieën worden ingedeeld.
Doel van deze interne klachtenprocedure is als volgt:
- eventuele ontevredenheid in een zo vroeg mogelijk stadium te signaleren;
- proberen samen uit een geschil te komen;
- een helder beeld te krijgen van onze dienstverlening om de kwaliteit daarvan te optimaliseren.
Zodra u een klacht indient, is de procedure als volgt:
- zowel de klachtenfunctionaris alsmede de betrokken advocaat zullen zo spoedig als mogelijk op de hoogte worden gebracht van uw klacht.
- de klachtenfunctionaris legt uw klacht voor aan de beklaagde advocaat in het kader van hoor en wederhoor. Daarna krijgt u van de klachtenfunctionaris een schriftelijke reactie. Indien nodig of indien u daarna daaraan nog behoefte heeft, kan nog een afspraak met de klachtenfunctionaris volgen.
- de klachtenfunctionaris zorgt voor een behoorlijke behandeling en vastlegging van de klacht waarbij onder alle omstandigheden geheimhouding wordt gewaarborgd.
Wanneer de klacht niet tot uw tevredenheid wordt afgehandeld, wordt u gewezen op de mogelijkheid u te wenden tot de Deken van de Orde van Advocaten te ‘s-Hertogenbosch om daar uw klacht kenbaar te maken of u te wenden tot de Geschillencommissie Advocatuur.